BEEP

یکی از جایگزین های امیدوارکننده برای HTTP یا گواهینامه SSL، پروتکل تبادل توسعه پذیر بلوک (BEEP) است. BEEP یک چارچوب جدید IETF از بهترین شیوه ها برای ساخت پروتکل های جدید است.
به طور BEEP به طور مستقیم بر روی TCP لایه بندی شده است و شامل تعدادی ویژگی داخلی از جمله، پروتکل دست دادن اولیه، احراز هویت، امنیت و مدیریت خطا می باشد. با استفاده از BEEP می توان پروتکل های جدیدی را برای برنامه های مختلف از جمله پیام رسانی فوری، انتقال فایل، پخش محتوا و مدیریت شبکه ایجاد کرد.

Hessian

Hessian یک پروتکل سرویس وب باینری است که خدمات وب را بدون نیاز به یک چارچوب بزرگ و بدون یادگیری مجموعه جدیدی از پروتکل‌ها قابل استفاده می‌کند. از آنجا که یک پروتکل باینری است، برای ارسال داده های باینری بدون نیاز به گسترش پروتکل با پیوست ها مناسب است.
اگرچه Hessian اساساً برای سرویس های وب در نظر گرفته شده است، اما می توان آن را برای ترافیک TCP با استفاده از کلاس های HessianInput و HessianOutput در پیاده سازی جاوا Caucho تطبیق داد.

Internet Open Trading Protocol

IOTP چارچوبی است که از تجارت در اینترنت با ارائه یک مدل تجاری آشنا و قابلیت همکاری جهانی پشتیبانی می کند. IOTP تلاش می کند، خرید و فروش و تجارت در دنیای واقعی را مجازی سازی کند. IOTP برای ترویج تجارت بین کسب و کار در اینترنت و تسهیل خرید آنلاین برای مصرف کنندگان طراحی شده است.
از تجارت الکترونیک در سراسر سایت‌ها پشتیبانی میشود، مانند مواردی که سایت‌های اینترنتی مختلف بخش‌هایی از تراکنش‌های یکسان را انجام می‌دهند، مانند کاتالوگ‌ها و سبد خرید، کنترل‌کننده‌های پرداخت، تحویل محصول و پشتیبانی مشتری.

 E-Business XML

EbXML (Electronic Business XML یا E-business XML) پروژه ای برای استفاده از زبان نشانه گذاری توسعه پذیر (XML) برای استاندارد کردن تبادل امن داده های تجاری است.
EbXML آخرین بار در سال 2007 به روز شد و در حال حاضر در نسخه 3.0 است. بنابراین، XML یک روش اصلی و استاندارد برای وب سرویس ها می باشد

 JSON-RPC

JSON RPC یک پروتکل فراخوانی از راه دور است که در JSON کد گذاری می شود. پروتکل JSON این امکان را می دهد که پیام ها از طریق شبکه ها و API ها ارسال شوند و ارتباط بین برنامه ها پیاده سازی شود.
JSON یک فرمت پیام رسانی سبک است، که برای انتقال سریعتر اطلاعات مناسب می باشد. به همین دلیل است که در شرایط امروزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 JSON-WSP

JSON-WSP یک پروتکل سرویس وب است که از JSON برای توضیحات سرویس، درخواست ها و پاسخ ها استفاده می کند. این پروتکل از JSON-RPC الهام میگیرد. فرمت توضیحات برای JSON-WSP همان هدفی را دارد که WSDL برای SOAP یا IDL برای CORBA دارد. که توصیف انواع و روش های مورد استفاده در یک سرویس معین است.
همچنین روابط بین نوع (یعنی انواع تودرتو) را توصیف می کند. همچنین تعریف می کند، که کدام نوع به عنوان آرگومان متد مورد انتظار است و کاربر می تواند انتظار داشته باشد کدام نوع را به عنوان مقادیر بازگشتی متد دریافت کند.

 UDDI

UDDI مخفف عبارت (Universal Description, Discovery, and Integration) می باشد، که توسط مایکروسافت، IBM و Ariba در سپتامبر 2000 معرفی شد. UDDI یک استاندارد مبتنی بر XML برای توصیف، انتشار و یافتن خدمات وب است.
این پروتکل یک چارچوب باز و مستقل از پلتفرم می باشد. UDDI می تواند از طریق SOAP، CORBA، پروتکل جاوا RMI ارتباط برقرار کند. همچنین این پروتکل از زبان تعریف وب سرویس (WSDL) برای توصیف رابط های وب سرویس ها استفاده می کند.

 وب سرویس SOAP

SOAP یک پروتکل پیام رسانی برای تبادل اطلاعات بین دو کامپیوتر مبتنی بر XML از طریق اینترنت است. پیام‌های SOAP صرفاً در XML نوشته می‌شوند، به همین دلیل است که آنها مستقل از پلتفرم و زبان هستند.
یک پیام SOAP شامل مواردی مانند، ( پاکت نامه برای نمایش شروع و پایان پیام، نمایش عنوانی که شامل ویژگی هایی است که برای پردازش پیام استفاده می شود، بدنه ای که دیتا های XML ارسالی را نگه می دارد و نقصی که در هنگام پردازش پیام های خطا ارائه می دهد ) می باشد.

 WPS

راه‌اندازی محافظت شده از Wifi (WPS) یک استاندارد امنیتی شبکه بی‌سیم است که سعی می‌کند ارتباط بین روتر و دستگاه‌های بی‌سیم را به روشی سریع‌تر و آسان‌تر برقرار کند. WPS فقط برای شبکه‌های بی‌سیمی کار می‌کند که از گذرواژه‌ای استفاده می‌کنند که با پروتکل‌های امنیتی Wifi Protected Access Personal (WPA) یا Wifi Protected Access2 (WPA2) محافظت می‌شود.
PS روی شبکه های بیسیم که از امنیت نامطلوب Wired Equivalent Privacy (WEP) استفاده می کنند، کار نمی کند، که می تواند به راحتی توسط هر هکری با مهارت های اولیه شکسته شود.
WSFL
زبان جریان خدمات وب (WSFL) زبانی برای توصیف ترکیبات وب سرویس می باشد. WSFL دو نوع ترکیب خدمات وب را در نظر می گیرد: الگوی استفاده مناسب از مجموعه ای از خدمات وب، به گونه ای که ترکیب حاصل، چگونگی دستیابی به یک هدف تجاری خاص را شرح دهد. به طور معمول، نتیجه توصیف یک فرآیند تجاری است.
الگوی تعامل مجموعه ای از خدمات وب. در این مورد، نتیجه توصیفی از تعاملات کلی شریک است.
WSFL از WSDL برای توصیف رابط های سرویس و اتصالات پروتکل آنها استفاده می کند. WSFL همچنین به زبان پایانی خدمات وب (WSEL) متکی است.

WSCL

این سند زبان گفتگوی خدمات وب را مشخص می کند. WSCL اجازه می دهد تا رابط های انتزاعی سرویس های وب، یعنی مکالمات سطح کسب و کار یا فرآیندهای عمومی که توسط یک سرویس وب پشتیبانی می شوند، تعریف شوند.
WSCL اسناد XML در حال مبادله و توالی مجاز این مبادلات اسناد را مشخص می کند. تعاریف مکالمه WSCL خود اسناد XML هستند و بنابراین می توانند توسط زیرساخت های خدمات وب و ابزارهای توسعه تفسیر شوند. WSCL ممکن است همراه با سایر زبان های توصیف سرویس مانند WSDL استفاده شود.

WSDL

WSDL یک فرمت XML برای توصیف خدمات شبکه به عنوان مجموعه‌ای از نقاط پایانی است، که بر روی پیام‌ هایی که حاوی اطلاعات سند محور یا رویه‌ محور هستند، کار می‌کنند. عملیات و پیام ها به صورت انتزاعی توصیف می شوند و سپس به یک پروتکل شبکه مشخص و قالب پیام برای تعریف یک نقطه پایانی متصل می شوند.
WSDL قابل گسترش است تا امکان توضیح نقاط پایانی و پیام‌ های آنها را بدون توجه به فرمت‌ های پیام یا پروتکل‌ های شبکه مورد استفاده برای برقراری ارتباط فراهم کند.

XINS
یک چارچوب برنامه کاربردی وب است و به گونه ای طراحی شده است که بتواند برنامه های تحت وب را بر اساس مشخصات تعریف شده ایجاد کند.
XINS بر اساس یک روش ساده برای ارسال درخواست (با استفاده از URL) و رسیدگی به نتیجه عمل می کند. در واقع فرمت ساده XML است. XINS کد جاوا را برای فراخوانی برنامه وب و توسعه آن تولید می کند. همچنین تشخیص می دهد که آیا پارامترها مطابق با مشخصات هستند یا خیر.

 

XML-RPC

XML-RPC یکی از ساده‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های خدمات وب است که فراخوانی رویه‌ها را برای رایانه‌ها در رایانه‌های دیگر آسان می‌کند. XML-RPC به برنامه ها اجازه می دهد تا فراخوانی عملکرد یا رویه را در یک شبکه انجام دهند.
XML-RPC از پروتکل HTTP برای انتقال اطلاعات از یک کامپیوتر مشتری به یک کامپیوتر سرور استفاده می کند. همچنین  XML-RPC یک نام رویه و پارامترها را در درخواست XML مشخص می کند و سرور یک خطا یا یک پاسخ را در پاسخ XML برمی گرداند.
این سرویس گیرنده، هیچ مفهومی از اشیاء و مکانیسمی برای گنجاندن اطلاعاتی که از دیگر واژگان XML استفاده می کند ندارد. با این حال، با XML-RPC و وب سرویس‌ها، وب به مجموعه‌ای از اتصالات رویه‌ای تبدیل می‌شود، که در آن رایانه‌ها اطلاعات را در مسیرهای کاملاً محدود مبادله می‌کنند.