مدیریت فروشگاه اینترنتی
مدیریت فروشگاه های اینترنتی و مدیریت سایت (Manage Site and Online store) یک امر بسیار مهم و حیاتی برای صاحبان فروشگاه اینترنتی است. با توجه به دسترسی افراد به شبکه های اجتماعی، رفتار خرید مردم به مرور زمان تغییر پیدا کرده است. برای مثال بیشتر افراد تمایل دارند که به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند.
خرید آنلاین از بسیاری از جهات بهصرفهتر است. چرا که هزینه رفت و آمد را حذف میکند و از هدر رفتن زمان جلوگیری میکند. به همین سبب امروزه فروشگاه های اینترنتی در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفتهاند.
همچنین بسیاری از کسب و کارها از حالت سنتی خارج شده و به صورت آنلاین فعالیت میکنند. افراد زیادی تمایل به راه اندازی فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازی فروشگاه نمیتوانید پیشرفت کنید، بلکه بایستی مراحلی را نیز طی نمایید. برای پیمودن این مراحل بایستی از افراد متخصص در زمینه مدیریت فروشگاه های اینترنتی بهره ببرید.
خدمات مدیریت فروشگاه های اینترنتی مای کاستومر
مزایای بهره مندی از مدیریت فروشگاه های اینترنتی
مدیریت فروشگاه های اینترنتی از زمان احداث و راهاندازی آن آغاز شده و تا زمانی که فروشگاه فعال و مشغول به کار است، ادامه مییابد. وبسایت هایی که قابلیت مدیریت و ویرایش اطلاعات را دارند، بهمرور دستخوش تغییرات شده و تکمیل میشوند. این دقیقاً وظیفه مدیریت فروشگاه های اینترنتی است که درگذر زمان محصولات را بهگونهای دستهبندی کند که مشتری کمترین زمان را برای جستجوی کالای موردنظر خود اختصاص دهد.
مدیریت فروشگاه های اینترنتی مزایای بسیاری برای وبسایت شما دارد. درصورتیکه مدیر کسبوکار دانش کافی نسبت به پارامترهای اصلی داشته باشد، موفقیتهای چشمگیری نصیب شما میشود.
هرچقدر مدیریت سایت کارآمد، معماری آن ساده و کاربردی و ظاهر خوب و مشتریپسندی داشته باشد، موتورهای هوشمند گوگل امتیاز بیشتری به آن میدهند. با افزایش اعتبار فروشگاه، بهمرور در صفحه اول گوگل ظاهر میشوید و سهم بیشتری از بازار فروش به دست میآورید.
برای اینکه بتوانید از دیگر مزایای مدیریت صحیح و اصولی فروشگاه های اینترنتی بهرهمند شوید، لازم است به چند نکته توجه کنید.
مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت همواره یکی از نگرانیها و دغدغههای صاحبان سایتها در فضای مجازی بوده است، در واقع این گونه سایتهای فروشگاهی که منبع درآمد خیلی از افراد هستند باید به خوبی مدیریت شوند تا باعث افزایش تعداد کاربران شده و در نتیجه کسب درآمد بالاتر رود.
در نگاه اول ممکن است مدیریت سایت کاری ساده باشد، اما باید بیان کرد که مدیر موفق یک فروشگاه شدن کاری آسان نخواهد بود و نیازمند رعایت اصول و نکاتی است که در این مطلب از وب سایت…. به بیان آنها میپردازیم.
مدیر سایت کیست؟
اساسیترین موضوع برای داشتن یک سایت و فروشگاه اینترنتی موفق، داشتن یک مدیر سایت خوب و حرفهای است. ادمین یا پشتیبان سایت کسی است که تمامی امور مربوط به سایت فروشگاهی شما را انجام داده و آنها را مدیریت میکند. ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که خود شما میتوانید این کار را انجام دهید! ولی این تفکر اشتباه است و شما با داشتن یک مدیر باتجربه و زبده میتوانید به یکی از موفقترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فعالیت خود تبدیل شوید.
نکات کلیدی برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفهای و فروش زیاد نیازمند پایبندی به نکاتی هستید که در ادامه آنها را بیان میکنیم:
نظم و دیده شدن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی روی جلب رضایت مشتری دارد.
به عنوان نمونه اگر چینش کالاها در سایت شما نامنظم و به هم ریخته باشد، باعث سردرگمی مشتری شده و در نهایت او سایت شما را ترک خواهد کرد.
در روشهای مدیریت سایت به شیوه مدرن مسائلی از قبیل تاثیر روانی روی مشتری بسیار حائز اهمیت هستند.
یکی از این موارد اهمیت به رنگها است که میتوانید از ویژگیهای آنها برای جلب توجه و زیباتر شدن فروشگاه استفاده کنید.
طبق تحقیقات انجام شده اغلب مدیرها در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت توجهی به علاقه مخاطبان خود ندارند و اجناس مورد علاقه خود را خریداری میکنند! دربارهی جنسهایی که فروش بیشتر و حالت رقابتی دارند بررسی کنید و آنها را ترجیح دهید.
یکی از الزامات برای مدیریت فروشگاه اینترنتی بازاریابی است.
این امر به معنای معرفی کالا با هدف فروش به افراد بیشتر خواهد بود.
در دنیای پیشرفته امروزی دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در بالا بردن میزان فروش دارد.
شما با شناخت نیازهای مشتری میتوانید بهتر مدیریت کنید.
در رابطه با نیازها بر اساس موقعیت مکانی اطلاعات لازم را کسب کرده و بر اساس آن کالاهای خود را تامین کنید.
سیاست های فروشگاه
یکی از مهمترین مراحل برای داشتن فروشگاه اینترنتی موفق و پر سود نظارت دقیق روی سیاستهای فروشگاه است. در این حوزه میتوان به دقت در انتخاب شریک و محصولاتی که قرار است به فروش برسانید اشاره کرد. سعی کنید محصولات شما باکیفیت و شناخته شده باشند.
مدیری موفق است که تمامی امور فروشگاه را اولویتبندی کرده و پشتیبانی سایت دقیقی داشته باشد. اموری مانند رسیدگی به موجودی انبار، اجناس سفارش داده شده، پرداخت حقوق و … نیازمند مدیر هدفمند و هوشمندی هستند که تمامی آنها را با اولویتبندی صحیح انجام دهد.
در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت یک مدیر به تنهایی تمام مسئولیتها را نمیتواند انجام دهد.
بنابراین از ضروریترین موارد تفویض مسئولیت به کارمندان است، به همین دلیل در انتخاب نیروی کار خود دقت لازم را داشته باشید.
طبق تحقیقات انجام شده نیروهای کار علاوه بر رفع نیاز مالی، نیازمند انگیزه نیز هستند.
به عبارت دیگر نیازهای روحی و احترام نیروی کار در اولویت قرار دارد.
لذا شما به عنوان یک مدیر سایت باید انگیزه نیروی کار خود را افزایش دهید.
از شکستهای خود مائوس نشوید و آنها را چراغی برای روشنایی راه خود بدانید.
در این راه میتوانید دورههای اصولی دیجیتال مارکتینگ را شرکت کنید.
یکی از مهمترین وظایف در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت توجه به عوامل خارجی از قبیل بهداشت، مسائل قانونی، بیمه و پاسخگویی به انتقادات و شکایات مشتریان است.
نظم و دیده شدن کالاها در یک فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی روی جلب رضایت مشتری دارد.
به عنوان نمونه اگر چینش کالاها در سایت شما نامنظم و به هم ریخته باشد، باعث سردرگمی مشتری شده و در نهایت او سایت شما را ترک خواهد کرد.
در روشهای مدیریت سایت به شیوه مدرن مسائلی از قبیل تاثیر روانی روی مشتری بسیار حائز اهمیت هستند.
یکی از این موارد اهمیت به رنگها است که میتوانید از ویژگیهای آنها برای جلب توجه و زیباتر شدن فروشگاه استفاده کنید.
طبق تحقیقات انجام شده اغلب مدیرها در مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت توجهی به علاقه مخاطبان خود ندارند و اجناس مورد علاقه خود را خریداری میکنند! دربارهی جنسهایی که فروش بیشتر و حالت رقابتی دارند بررسی کنید و آنها را ترجیح دهید.