چیست؟

اصلاح خودکار تاریخ سررسید لایسنس بعد از پرداخت صورت حساب آن

به طور معمول، وقتی سرویسی به دلیل عدم پرداخت صورت حساب مسدود می‌شود، اگر صورت حساب آن را پرداخت کنید، زمان شروع دورهٔ جدید دقیقاً از زمانی خواهد بود که سرویس شما مسدود شده است. به عبارتی دیگر، زمان مسدودی سرویس شما هم جزء دورهٔ زمانی بعدی محسوب می‌شود و در اصل هزینهٔ آن را پرداخت می‌کنید. دلیل آن هم استفاده از منابع سرورهای ما در زمان مسدودی سرویس شماست.

اما برای لایسنس‌ها این امر صدق نمی‌کند و برای رضایت شما مشتریان عزیز، زمانی که صورت حساب تمدید لایسنسی را پس از مسدودی، پرداخت می‌کنید، دورهٔ زمانی جدید از زمان پرداخت صورت حساب محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال، لایسنس شما ۱۰ روز پیش مسدود شده است، اما امروز صورت حساب تمدید آن را پرداخت می‌کنید. تاریخ تمدید بعدی لایسنس شما، ۳۰ روز پس از پرداخت صورت حساب محاسبه خواهد شد و این کار به صورت خودکار توسط سیستم انجام می‌گردد. به عبارتی دیگر زمان مسدود بودن لایسنس شما، جزء دوره‌ای که باید بابت آن پول پرداخت کنید نیست.

البته این را هم باید در نظر داشته باشید که هر سرویسی بعد از گذشت ۹۰ روز معادل ۳ ماه، اگر تمدید نشود به صورت خودکار از روی سرورهای ما حذف می‌شود که این موضوع در رابطه با لایسنس‌ها هم صدق می‌کند. بنابراین در رابطه با لایسنس‌ها اگر بعد از گذشت ۳ ماه صورت حساب تمدید لایسنس خود را پرداخت کنید، لایسنسی به شما تحویل نمی‌گردد. این قاعده در رابطه با لایسنس‌های ستاپ دار است. در رابطه با لایسنس‌های بدون ستاپ، لایسنس باید توسط بخش پشتیبانی به صورت دستی برای شما فعال گردد.

افزودن مبلغی به اعتبار ناحیه کاربری، برای پرداخت صورت حساب های آتی

 


اگر تعداد صورت حساب‌هایی که باید پرداخت کنید بالا است، برای پرداخت سریع‌تر آنها می‌توانید مبلغی معادل کل صورت حساب‌های خود و یا بیشتر را به اعتبار خود در ناحیه کاربری اضافه نموده و سپس با ورود به صفحهٔ هر صورت حساب با کلیک روی دکمهٔ سبز رنگ «استفاده از اعتبار» از اعتبار افزودهٔ شدهٔ خود برای پرداخت آن صورت حساب استفاده نمایید.

برای این منظور ابتدا وارد حساب خود در سایت ما شوید. سپس از منوی «مالی» روی گزینهٔ «افزودن وجه» کلیک کنید. در صفحهٔ جدید مبلغ واریزی را وارد کنید که یک حداقل و حداکثر دارد که این اطلاعات در بالای صفحه ذکر شده است. سپس طریقه پرداخت را انتخاب کرده و روی دکمهٔ «افزودن وجه» کلیک کنید. شما به درگاه بانک برای پرداخت آن مبلغ هدایت خواهید شد.

دقت داشته باشید که مبلغی را به اعتبار خود اضافه نمایید که بعدا قصد دارید از آن برای پرداخت صورت حساب‌های خود استفاده کنید. این مبلغ به علت مالیات و کارمزدی که بر آن بسته می‌شود به سادگی قابل عودت نخواهد بود. مگر پس از کسر هزینه‌های جانبی و البته گذشت چند روز کاری.

حالا اگر از طریق بخش «مالی» و سپس «صورت حساب‌ها»، اگر روی هر صورت حسابی که پرداخت نشده کلیک کنید، یک دکمه در جعبهٔ «اعتبار قابل استفاده» وجود خواهد داشت که با کلیک روی آن می‌توانید از اعتبار ناحیه کاربری خود برای پرداخت همین صورت حساب استفاده کنید. برای دیگر صورت حساب‌های پرداخت نشدهٔ بعدی هم همین کار را می‌توانید انجام دهید.

با این روش به راحتی هر چه بیشتر می‌توانید صورت حساب‌های دلخواه خود را پرداخت نمایید. البته اگر تعداد آنها زیاد باشد که پرداخت یکی یکی آنها با روش انتقال به درگاه بانکی کار وقت‌گیری خواهد بود.

صدور صورت حساب جداگانه برای هر سرویس

 


به طور پیش فرض برای سرویس هایی که تاریخ تمدید تقریباً یکسانی دارند، یک صورت حساب صادر می‌شود. مثلا شما چند تا لایسنس در یک روز خریداری کردید که برای تمدید آنها برای ماه بعد، یک صورت حساب درون ناحیه کاربری شما ایجاد می شود که شامل آیتم‌های مربوط به لایسنس‌های مربوطه است.

گاهی از اوقات شما قصد دارید تنها چند سرویس از سرویس‌های موجود در یک صورت حساب را تمدید کنید. بنابراین اگر آن صورت حساب را تمدید نمایید، کل سرویس‌هایی که جزئیات آن درون صورت حساب آورده شدند، تمدید می‌گردند که مطلوب شما نیست.

بنابراین یا باید از قبل درخواست لغو همان سرویس از صفحهٔ مختص همان سرویس از بخش محصولات من در ناحیه کاربری، را ارسال کنید که با این کار صورت حساب‌های مرتبط با آن سرویس به صورت خودکار لغو می‌گردد. یا اینکه با باز کردن درخواست پشتیبانی (تیکت) از ناحیه کاربری درخواست دهید تا صورت حساب مربوط به سرویس/ سرویس‌های مورد نظر جداسازی شوند. این کار باید توسط بخش حسابداری ایکس بینگو انجام گردد.

اما به طور کلی اگر می‌پسندید که همیشه برای هر سرویس یک صورت حساب جداگانه برای تمدید صادر گردد، نه اینکه سرویس‌هایی که در یک زمان منقضی می‌شوند یک صورت حساب مجتمع داشته باشند، باز هم می‌توانید از طریق ناحیه کاربری خود به بخش مالی و حسابداری درخواست دهید تا به صورت سیستمی برای هر سرویس جدای از هر ضابطه‌ای، یک صورت حساب جداگانه برای تمدید همان سرویس صادر گردد.

در این صورت دست شما باز خواهد بود که کدام سرویس را تمدید کنید و کدامیک را خیر. البته که ممکن است برای پرداخت صورت حساب‌های با تعداد بالا، زمانی بیشتر از حالت عادی صرف گردد. ولی در این حالت هم راهکار این است که با استفاده از گزینهٔ افزودن وجه از ناحیه کاربری خود، مبلغی را به اعتبار خود اضافه نمایید و از آن به بعد تنها با یک کلیک، از این اعتبار هر کدام از صورت‌حساب‌هایی که خواسته باشید را پرداخت نمایید.

هاست و دامنه دو سرویس جداگانه هستند!

 


راجع به هاست (فضای میزبانی) و دامنه‌ای که خریداری می‌کنید، باید آگاه باشید که این دو سرویس جدای از هم هستند و در اصل به صورت جداگانه صورت حساب می‌شوند. بنابراین اگر شما دامنه خود را تمدید کردید، نیاز دارید که همین کار را هم برای هاست انجام دهید و بالعکس. البته در خیلی از مواقع که شما هاست و دامنه را با هم خریداری می‌کنید، تا زمانی که سررسید هر دوی اینها در یک روز باشند، برای هر دو یک صورت حساب صادر می‌گردد که هر دو مورد (هاست و دامنه) را با هم دارد.

برخی از مشتریان درخواست پشتیبانی باز می‌کنند که مثلا فلان صورت حساب را برای تمدید سایت خود پرداخت کردند، اما سایت‌شان همچنان مسدود است! وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که مثلاً صورت حساب دامنهٔ خود که مبلغ زیادی هم هست را پرداخت کردند و اما صورت حساب تمدید هاست یا فضای میزبانی را پرداخت نکردند. از آن جایی که در زمان سفارش اولیه هاست و دامنه، برای آنها یک صورت حساب با دو مورد درون آن، صادر شده است، فکر کردند که الان هم اگر همین یک صورت حساب را پرداخت کنند، کافی است.

پس همانطور که گفتیم، اصولا دامنه و هاست دو تا سرویس جدای از همدیگر هستند که ممکن است حتی دوره‌های زمانی‌شان هم متفاوت باشد. مثلا شما دامنه‌ای را ثبت می‌کنید که برای دورهٔ زمانی یک ساله است. سپس آن را برای یک سال دیگر هم تمدید می‌کنید. حالا دامنه شما دو سال زمان دارد. اما هاستی که خریداری می‌کنید مثلا ۳ ماهه است. پس طبیعی است که برای هاست شما بعد از ۳ ماه صورت حساب تمدید صادر می‌شود و ایمیل آن برای شما ارسال می‌گردد. اما برای دامنه مثلا برای ۱ یا ۲ سال بعد.

بنابراین این نکته را فراموش نکنید که قبل از پرداخت هر صورت حساب از ناحیه کاربری خود، به دقت آیتم‌های موجود در آن را بررسی کنید و ببینید که مبلغی که پرداخت می‌کنید دقیقا برای چیست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *