اخبار و مقالات

انواع خطاهای رایج سایت

در این قسمت مجموعه خطاها یی را معرفی می‌کنیم که برای انواع سایت‌ها مشترک و بسیار رایج هستند:

⚠️ رفع خطای your connection is not private

یکی از انواع خطاها در سایت است که عوامل متعددی در بوجود آمدن آن دخیل هستند اما در هر صورت این خطا مربوط به گواهی SSL سایت است. پیغام این خطا بسته به اینکه از کدام مرورگر، پیکربندی گواهی‌ها بر روی سرورها و سیستم عامل شما( کامپیوتر، موبایل و تبلت) استفاده می‌کنید، متغیر است. با این حال در بسیاری از موارد مراحل عیب یابی و رفع خطای your connection is not private یکسان است.

خطاهای سایت: your connection is not private

⚠️ رفع خطای 500 سرور داخلی  (internal server error)

یکی از خطاهای سایت «خطای سرور داخلی» است که به آن «خطای سرور داخلی 500» هم گفته می‌شود. این خطا اگر طولانی مدت رخ دهد باعث تاثیر منفی روی سئو سایت شما می‌شود. منشا این خطا یا کد وضعیت HTTP معمولا مشخص نیست ولی زمانی که اتفاق می‌افتد به شما می‌گوید که سایت دچار خطای سرور داخلی شده است و مشکلی در سرور شما وجود دارد. یکی از مشکلاتی که در این خطا وجود دارد این است که خودتان باید به دنبال خطا بگردید. در این قسمت راه حل‌هایی را جمع آوری کردیم که می‌توانید آنها را امتحان کنید و یکی از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

⚠️ رفع خطای این سایت حاوی برنامه های مخرب است

اگر گوگل در سایت شما یک کد مشکوکی را پیدا کند، این خطا را نشان می‌دهد. کد مشکوک می‌تواند هر بدافزار یا تروجانی باشد. گاهی اوقات دلیل این خطا این هست که وب سایت شما هک شده و اکنون برای ایجاد کد مخرب استفاده می‌شود. دلیل دیگر این خطا می‌تواند به دلیل نشان دادن تبلیغات از طرف شبکه‌های تبلیغاتی ضعیف باشد. این شبکه‌ها گاهی اوقات آگهی‌هایی را نشان می‌دهند که این آگهی‌ها به سایت‌هایی با کد مخرب ارتباط دارند.

انواع خطاهای رایج سایت؛ این سایت حاوی برنامه های مخرب است

رایج ترین کدهای خطای سایت

زمانی که شما آدرس سایت را در گوگل می‌زنید مرورگر درخواست شما را به وب سرور ارسال می‌کند و سرور به آن پاسخ می‌دهد. پاسخ سرور به درخواست کاربر همان کدهای وضعیت هستند که به آنها کدهای وضعیت HTTP گفته می‌شود. لیست کدهای وضعیت (ارور) سایت که شامل خطاهای سری 4xx و 5xx هستند را به همراه روش رفع آنها در ادامه آورده‌ایم:

⚠️ رفع خطای 404 (Not Found) وردپرس

یکی دیگر از انواع خطاهای رایج سایت، کد وضعیت خطای 404 است. ارور 404 زمانی نمایش داده می‌شود که سرور نتواند منبع درخواستی کاربر را پیدا کند. از راه‌های رفع این خطا می‌توان به بررسی آدرس وارد شده، بازگذاری مجدد صفحه و پاک کردن آدرس کش مرورگر اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایل رایج ایجاد این خطای سایت، تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس است. برای رفع این مشکل، باید تنظیمات پیوند یکتا را دوباره پیکربندی کنید یا اینکه قوانین بازنویسی را به صورت دستی به روزرسانی کند.

خطای 404 یکی از انواع خطاهای رایج سایت

⚠️ رفع خطای Forbidden 403

این خطای رایج سایت زمانی اتفاق می‌افتد که مجوزهای سرور به شما اجازه دسترسی به یک صفحه خاص را نمی‌دهند. به همین دلیل پیغام خطا مشابه با متن زیر می‌باشد:

403 Forbidden – You don’t have permission to access ‘/’ on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

خطای 403 forbidden به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، و دلایل رایج تر عبارتند از: مجوزهای فایل نادرست، افزونه‌های امنیتی با کدگذاری ضعیف، یا پیکربندی سرور. راهکار خاصی برای رفع آن وجود ندارد اما می‌توانید راه‌هایی مثل بررسی آدرس سایت، پاک کردن کش مرورگر و بررسی مجوز دسترسی به URL را امتحان کنید.

خطای 403 یکی از انواع خطاهای رایج سایت

⚠️ رفع خطای 429 Too Many Requests

این ارور زمانی رخ می‌دهد که درخواست‌های زیادی از سمت کلاینت (کاربر، ربات یا اسکریپت) به سرور ارسال شود. خطای 429 برای محافظت از سرور در برابر حملات و سواستفاده می‌باشد و می‌تواند به معنای حملات DDos باشد. اگر سرور به درستی پیکر بندی نشده باشد می‌تواند مانع ورود موتورهای جستجو و سایر APIها به سایت شود. برای رفع این مشکل شما باید کدهای نادرست، افزونه و سرویسی که باعث رخ دادن این ارور می‌شود پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

⚠️ رفع خطای 413 Request Entity Too Large

اغلب شرکت‌های میزبان وردپرس، سرورهای خود را به گونه ای پیکربندی کرده اند که کاربران وردپرس می‌توانند تصاویر بزرگ و سایر رسانه‌ها را به راحتی بارگذاری کنند. با این حال، گاهی اوقات این ظرفیت به اندازه کافی بالا نیست تا بتوانید قالب‌ها و افزونه‌های پرحجم و همچنین رسانه‌های بزرگ و سنگین را در کتابخانه بارگذاری کنید. خطای 413 زمانی رخ می‌دهد که کاربر نتواند فایل را روی سایت بارگذاری کند و دلیل آن  محدوذیت هاست برای حجم فایل‌های آپلودی است اندازه فایل از حداکثرِ حد مجاز بیشتر است و این مورد یکی از خطاهای وردپرس است.

خطاهای سایت: خطای 413

⚠️ رفع خطای 401 (Unauthorized) در وردپرس

خطای 401 در وردپرس به خاطر تأیید هویت نادرست، هنگام برقراری ارتباط با سرور میزبان وردپرس است. این خطای 401 در صفحات مدیریت و ورود به WordPress ظاهر می­‌شود. در برخی موارد این خطا می­‌تواند در تمام صفحات وب سایت شما نمایش داده شود. یکی از دلایل عمده این خطا اقدامات امنیتی است که توسط شرکت‌های میزبان برای محافظت از وب سایت وردپرس شما انجام می­‌شوند. نمایش این خطا ورود بیش از حد به WordPress را نشان می­‌دهد و یا ممکن است به خاطر افزونه‌های امنیتی وردپرس ناحیه مدیریت شما را در یک حمله قفل کنند. برای رفع خطای 401 بهتر است به طور موقت رمز عبور پوشه مدیریت وردپرس را حذف کنید و یا کش را پاک کنید. همچنین تغییر قالب سایت به قالب پیش فرض وردپرس یا ریست کردن رمز عبور یکی دیگر از راه‌های رفع خطای 401 است.

⚠️ رفع خطای Bad Gateway 502

ارور Bad Gateway 502 یکی دیگر از خطاهای گیج کننده ای است که ممکن است در وب سایت وردپرسی شما ظاهر شود. معمولاً وقتی پردازش درخواست کاربر از یک سرور، بدون رخ دادن خطایی دیگر طولانی شود، این ارور نمایان می‌شود. این خطا ممکن است یک اشکال موقتی باشد که در اثر ترافیک زیاد رخ می‌دهد یا می‌تواند توسط یک قالب یا افزونه وردپرسی که با کدهای نادرست نوشته شده است، به وجود آید. در نهایت پیکربندی غلط سرور نیز می‌تواند موجب بروز این خطا شود.

⚠️ رفع خطای 503 Service Unavailable

ارور 503 یکی از خطاهای وردپرس و به این معنی است که سرویس موقتا در دسترس نیست. اطلاعات زیادی برای رفع مشکل به شما نمی‌دهد و نشان می‌دهد سرور برای پردازش درخواست شما در دسترس نیست. که ممکن است به دلیل ترافیک بیش از حد، مشکل فنی هاست، Down شدن سرور و غیره باشد یا به خاطر ایجاد یک اسکریپت غیرفعال PHP در وردپرس ایجاد می‌شود و معمولا هنگامی که سرور شما قادر به دریافت پاسخ مناسب از یک افزونه، قالب و یا یک قطعه کد کوچک و نادرست در وردپرس نباشد، اتفاق می‌افتد.
این کد وضعیت HTTP همچنین می‌تواند در اثر بارگذاری زیاد سرور، اشکال در سرور یا حمله شدید Brute Force ایجاد شود. در این صورت، ممکن است در عرض چند دقیقه این خطا به طور خودکار رفع شود. اگر رفع نشد، باید عیب یابی کرده و آن را برطرف کنید.

این خطا را می‌توانید از سمت سرور و یا کاربر رفع کنید. برای رفع این ارور سمت کاربر می‌توانید پاک کردن کش مرورگر و کوکی‌ها، رفرش کردن صفحه، تغییر DNS و غیره را امتحان کنید. به عنوان مدیر سایت هم می‌توانید سرور را ریست کرده یا یک به یک افزونه‌ها را از طریق FTP غیرفعال کنید تا مشکل را پیدا کنید.

⚠️ رفع خطای 504 Gateway Timeout

این خطا که یکی از خطاهای وردپرس می‌باشد، هنگامی اتفاق می‌افتد که سرور در پاسخ گویی خود تاخیر داشته باشد و نتواند درخواست شما را انجام دهد. یکی از دلایل این خطا ارسال یک درخواست به سرور از طریق پروکسی یا فایروال است که نتواند با سرور بالادستی خود ارتباط برقرار کند. اگر از فایروال‌های وردپرسی همچون Sucuri یا Cloudflare استفاده می‌کنید، احتمالاً با این خطا روبرو خواهید شد.

خلاصه راهکارهای رفع خطاهای گروه 5XX را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

انواع خطاهای رایج سایت؛ انواع خطاهای رایج 500

انواع خطاهای رایج وردپرس

کاربران وردپرس ممکن است با مجموعه خطاهای زیر مواجه شوند که باید در اسرع وقت رفع شوند:

⚠️ رفع خطای این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند

یکی از خطاهای رایج وردپرس است که پیغام خطای «this site experiencing technical difficulties» را نشان می‌دهد و برای جزئیات کامل وردپرس ایمیلی را به آدرس ایمیل مدیر می‌فرستد. این خطا اکثرا به دلیل تداخل افزونه‌ها یا قالب‌ها اتفاق می‌افتد. این خطا سایت را در سمت فرانت اند و بک اند از کار می‌اندازد که البته این پیام شامل لینکی است که با استفاده از آن می‌توانید به بک اند (پیشخوان) دسترسی داشته باشید و مشکل را رفع کنید. بهتر است افزونه‌ها را غیرفعال و تک تک آنها را فعال کرده تا مشکل را پیدا کنید. اگر به ایمیل مدیر دسترسی نداشته باشید یا ایمیل‌های وردپرس را دریافت نکرده باشید، آنگاه تشخیص نوع خطا سخت تر می‌شود.

انواع خطاهای رایج سایت؛ این سایت خطاهای فنی را تجربه می‌کند

نکته مهم: قبل از رفع خطاهای سایت حتما از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید از افزونه‌هایی مانند UpdraftPlus یا افزونه Duplicator یا نسخه رایگان آن (که وب سایت‌های با حجم کمتر از 400 مگا بایت را پشتیبانی می‌کند) استفاده کنید.

⚠️ رفع خطای سینتکس (Syntax Error)

خطای سینتکس یا نحوی یکی از رایج ترین خطاهای سایت است. این خطا معمولا زمانی پیش می‌آید که قصد دارید قطعه کدی را به وردپرس اضافه کنید. این قطعه کد وارد شده، ممکن است به صورت تصادفی وب از دست رفتن چیزی شود یا اصلا سینتکس کد اشتباه باشد. این موضوع باعث خطا در PHP می‌شود و ممکن است عبارتی شبیه به جمله زیر را ببینید.

Parse error – syntax error, unexpected $end in / public_html/site1/wp-content/themes/my-theme/functions.php on line 278

این پیغام‌های خطا نشان می‌دهند که یک چیز غیرمنتظره درون کدها پیدا شده و از طرفی موقعیت جایی که خطا ایجاد شده همراه با شماره خط نشان داده می‌شود. برای حل این مشکل نیاز است که سینتکس را درست کنید. در اکثر مواقع این خطا با گذاشتن براکت یا اصلاح حرف اشتباه در قطعه کد حل می‌شود و در اکثر موارد به سادگی قابل اصلاح هستند.

⚠️ رفع خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

مشکل Error Establishing a Database Connection یکی از انواع خطاهای رایج سایت است که نشان می‌دهد که وب سایت شما نمی‌تواند با پایگاه داده ارتباط برقرار کند. با این حال رفع این خطا برای مبتدیان سخت و مشکل است. معمولا زمانی این اتفاق می‌افتد که کاربر اطلاعات پایگاه داده (پایگاه داده میزبان، نام کاربری پایگاه داده و رمزعبور پایگاه داده) را به اشتباه وارد کرده یا تغییر داده باشد.

گاهی اوقات سرور پایگاه داده شما نمی‌تواند پاسخگو باشد یا ممکن است خودش مختل شده باشد. با این حال در بیشتر مواقع اطلاعات ورودی پایگاه داده نادرست است. برای رفع این مشکل می‌توانید راه حل های رایج را بررسی کنید.

⚠️ خطای صفحه سفید وردپرس یکی از خطاهای سایت

خطای صفحه سفید یکی دیگر  از انواع خطاهای رایج سایت است، در این خطا کاربر با یک صفحه سفید بدون هیچ پیغام خطایی رو به رو می‌شوید. به دلیل اینکه سرنخی برای رفع این خطا وجود ندارد ممکن است در مواجهه با آن کاملا گیج شوید. در بیشتر مواقع، این خطا به این دلیل رخ می‌دهد که یک اسکریپت، محدودیت حافظه PHP را تمام می‌کند. بنابراین باید میزان حافظه را افزایش دهید. از طرفی می‌‎تواند به دلیل پیکربندی سرور اتفاق بیافتد. برای رفع این خطا می‌توانید افزونه‌های وردپرس را غیرفعال کرده، قالب پیش فرض وردپرس را فعال کنید، کش سایت را با افزونه‌های Cache پاک کنید.

البته امکان دارد که کاربر صفحه سفید را در بخش‌های مشخصی از سایت ببیند. دپرس

یکی دیگر از انواع خطاهای رایج سایت که افراد مبتدی با آن روبرو می‌شوند، نحوه نمایش سایدبار در وردپرس است. در این موضوع، سایدبار به جای اینکه در گوشه متن نشان داده شود در زیر آن نمایش داده می‌شود. این مسئله در بیشتر مواقع به دلیل پوسته وردپرس ایجاد می‌شود.

گاهی اوقات، زمانی که کاربران قطعه کدهایی را به سایتشان اضافه می‌کنند، ممکن است به طور ناگهانی فراموش کنند که تگ div، را ببندند، یا اینکه از یک </div> اضافی استفاده می‌کنند. این عوامل باعث می‌شوند که ترتیب پوسته از بین برود. علت رایج دیگری که می‌تواند باعث این موضوع شود، استفاده از عرض نامتناسب در CSS یا استفاده نادرست از float است. برای رفع این مشکل بهتر است نگاهی به کدهای قالب بیاندازید. برای رفع این خطا تگ Div باز شده را ببندید، آخرین تغییراتی که ایجاد کردید را لغو و کش وردپرس را پاک کنید.

خطای سایدربار یکی از انواع خطاهیا رایج سایت در وردپرس

⚠️ رفع متن سفید و گم شدن دکمه‌های ویرایشگر وردپرس

اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است دکمه‌های موجود در قسمت ویرایشگر بصری ناپدید شوند یا به جای دکمه، صفحات سفید خالی نشان داده شوند. این مسئله زمانی نشان داده می‌شود که زنجیره جاوااسکریپت به درستی کار نکند، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که فایل‌های TinyMCE، خراب شوند یا از دست بروند. دلیل دیگر این مساله اختلال در یکسری از افزونه هاست که فایل‌های TinyMCE را اصلاح می‌کنند یا توسعه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *