اخبار و مقالات

اهمیت صفحه درباره ما در موفقیت یک کسب و کار

ه قول قدیمی‌ها فکر کنم کسب و کارها هم خیلی موجودات متواضعی هستند. اصلا مَن مَن ندارند؛ مدام از ما می‌گویند و درباره ما حرف می‌زنند. 🙂
کسب‌وکارهای مختلف برای معرفی بهتر و دقیق‌تر خود برای مشتریان و کاربرانی که از سایت آن‌ها بازدید می‌کنند، صفحه‌ای را به بیان تاریخچه، اهداف و نگرش‌های سازمانی اختصاص می‌دهند که به آن در همه دنیا «صفحه درباره ما» یا به قول فرنگی‌ها (About Us) می‌گویند.

این صفحه نقش مهمی در آگاهی از برند دارد و می‌تواند اولین قدم برای شناخت بهتر مخاطب از کسب‌وکار باشد. باتوجه‌به اهمیت صفحه درباره ما، در این مقاله از بلاگ راتین به بررسی هدف از این صفحه، نحوه نوشتن صفحه آن و مهم‌ترین نکات می‌پردازیم.

صفحه درباره ما چیست؟

صفحه درباره ما چیست؟

درباره ما (About Us) یکی از اولین و مهم‌ترین صفحات سایت است که توسط همۀ سایت‌های شخصی و کسب‌وکارها استفاده می‌شود تا به مشتریان بینش و همدلی بیشتری در مورد اینکه با چه شرکتی سروکار دارند و این کسب‌وکار دقیقا چه‌کاری انجام می‌دهد ارائه کند.

در صفحه درباره ما معمولا تاریخچه یک‌ کسب‌وکار یا تجارت ارائه می‌شود و می‌توان در آن از سابقه افراد مسئول و تاثیرگذار در شرکت هم گفت. بسته به فعالیت شرکت، برخی از اطلاعات در مورد اهداف، نگرش‌ها یا حتی جنبه‌های جذاب فرهنگ سازمانی نیز در این صفحه گنجانده می‌شود.

صفحه دربارۀ ما، اغلب بازتابی از هدف و شخصیت کسب‌وکار و تصویری مشخص از صاحبان یا کارمندان برتر مجموعه است. در نهایت، این صفحه می‌تواند شامل اطلاعات تماس و یا موقعیت مکانی دفتر یا شعبه‌های شما نیز باشد.

هدف از صفحه درباره ما چیست؟

هدف اصلیِ صفحه درباره ما، اطلاع‌رسانی به خواننده در مورد شرکت، آژانس، سازمان و سابقه و خدمات آن است. این اصلی‌ترین هدفی است که کسب‌وکارها با نوشتن صفحه درباره ما دنبال می‌کنند.

بااین‌حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد صفحات درباره ما در وب‌سایت‌های تجاری نیز بسیار رایج هستند. متن موجود در این صفحات در واقع یک ابزار بازاریابی برای کسب‌وکارهای مختلف است که مشتریان بالقوه را با تاریخچه، نوع فعالیت، اهداف و نگرش‌های سازمانی کسب‌وکار آشنا می‌کند.

این صفحات اکثرا دارای چند تصویر و متنی کوتاه است؛ که خواندنش برای کاربر راحت باشد. صفحه فرود درباره ما، راهی برای یافتن مشتریان بالقوه‌ای هستند که از طریق جستجو در وب و بر اساس فعالیت‌های بازاریابی روی موتورهای جستجو به سایت شما هدایت شده‌اند.

این صفحه به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد خود را از رقبا متمایز کنند. این شخصی‌سازی برای هر شرکتی که محصول یا خدمتی را در بستر آنلاین ارائه می‌دهد، ارزشمند و ضروری است.

مشتریان ارزش زیادی برای قیمت، روش‌های ارسال و خدمات پس از فروش قائل هستند اما آن‌ها فروشگاه یا وب‌سایتی را به‌خاطر می‌سپارند که توانسته‌باشد به‌خوبی خود را معرفی کند. صفحه درباره ما به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با بازگو کردن داستان خود رابطه‌ای بر پایه صمیمت و اعتماد با مشتریان خود ایجاد کنند.

چه چیزی صفحه درباره ما را خاص و متمایز می‌کند؟

چه چیزی صفحه درباره ما را خاص و متمایز می‌کند؟

یک صفحه حرفه ای درباره ما، باید خصوصیات مختلفی را داشته باشد تا یک صفحه کاربردی و موثر باشد. به طور مثال:

  •  قابل دسترس و متمایز باشد.
  • کوتاه ولی کامل و جذاب باشد.
  • کاربران و بازدیدکنندگان سایت با نگاهی اجمالی به آن با نحوه‌کار و محصولات و خدمات شما آشنا شوند.
  • بیانگر علایق و هویت برند، داستان‌ها و عکس‌هایی باشد که داستان منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را بیان می‌کنند.
  •  اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسانی در تیم شما فعالیت می‌کنند و چه نقشی در کسب‌وکار دارند را ارائه کند.

چطور یک صفحه درباره ما حرفه ای و اختصاصی بنویسیم؟

حالا که تقریبا با چرایی اهمیت صفحه درباره ما آشنا شدید؛ بد نیست بدانید که این صفحه مانند مقالات بلاگی نیست؛ که بتوانید در مورد موضوعی خاص بحث کنید و اطلاعاتی تخصصی به کاربران بدهید.
باید این صفحه را با دقت و توجه به ارکان و اهداف کسب و کار بنویسید، تا آینه تمام‌نمای کسب‌وکار شما در نگاه اول مخاطب باشد. خیلی از مخاطبان شما وقتی برای اولین بار وارد سایت شما می‌شوند یا از طریق سرچ گوگل شما را پیدا می‌کنند، اولین جایی که سر می‌زنند همین صفحه درباره ما خواهد بود.

اما چگونه یک صفحه درباره ما خوب چه از نظر متنی و محتوایی و چه گرافیکی داشته باشیم؟
چگونه در یاد مخاطب این «ما» ماندگار شویم؟

با ما همراه باشید؛ تا ۱۳ نکته برای نوشتن یک صفحه درباره ما حرفه ای را با هم مرور کنیم.

یک بیانیه ماموریت تنظیم کنید

صفحه درباره ما می‌تواند حتی جامع‌تر از یک بیانیه ماموریت باشد. با‌این‌حال، برای جذب افراد، باید هدف خود را به‌صورت خلاصه بیان کنید.

  • کسب‌وکار شما چه کاری انجام می‌دهد؟
  • چرا بازدیدکنندگان سایت باید به این صفحه اهمیت دهند؟
  • این اطلاعات چه تاثیری روی تصمیم خواننده دارد؟
  • آیا آن‌ها با خواندن صفحه درباره ما می‌توانند بین شما و رقبا یکی را انتخاب کنند؟

به پاسخ تمامی این سوالات فکر کنید.

 

نیاز و هدف مشتریان را بشناسید

بازدیدکنندگان بنابه‌دلایل مختلفی وارد سایت شما می‌شوند و وظیفه اصلی یک کسب‌وکار شناخت نیاز و هدف آن‌‌ها است. اگر به‌دنبال مشتریان جدیدی هستید باید بدانید آن‌ها چه نیازها، نقاط درد، خواسته‌ها و چالش‌هایی دارند.

با شناخت این موارد است که متوجه می‌شوید؛ باید صفحه درباره ما را چطور بنویسید تا آن‌ها را جذب کنید. یکی از اهداف این صفحه هدایت درست بازدیدکنندگان به جایی است که شما ‌می‌خواهید.

لحن برند را حفظ کنید

لحن برند باید در تمامی صفحات سایت حفظ شود. حالا که صفحه درباره ما تبدیل به بستری برای آشنایی بیشتر با کسب‌وکار شده پس از فرصت استفاده کرده و بازدیدکنندگان را با لحن برند خود آشنا کنید.

یک ارزش پیشنهادی منحربه‌فرد ارائه کنید

ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و در صفحه درباره ما بر آن تاکید کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر ارزش پیشنهادی شما این است که محصولات تولیدی از مواد سازگار با محیط‌زیست ساخته شده‌اند، توضیح دهید که چرا این موضوع برای برند مهم است.

شناسایی ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد کار ساده‌ای نیست و اگر کسب‌وکار و مخاطبان خود را به‌خوبی نشناسید؛ نمی‌توانید یک ارزش پیشنهادی درست جلوی چشمان مشتری قرار دهد.

برای این کار می‌توانید با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید تا به شما کمک کند محصولات خود را برجسته کرده و با بیان تفاوت‌های آن با محصولات رقیب، یک ارزش پیشنهادی خاص به مشتری ارائه کنید.

جنبه انسانی کسب‌وکار خود را برجسته کنید

چشم انسان به‌طور طبیعی به سمت چهره‌ها کشیده می‌شود. با درج چهره بنیان‌گذاران یا تیم خود، می‌توانید به‌نوعی دیدگاه خواننده صفحه درباره ما را کنترل کنید. عکس‌هایی از پرسنل، مدیران، محیط شرکت یا حتی خط تولید و نمایشگاه‌هایی که رفته‌اید می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی روی شناخت و ایجاد رابطه نزدیک‌تر با مخاطب داشته باشد.

 

از عناصر بصری استفاده کنید

از آنجایی‌که مغز انسان می‌تواند تصاویر را بسیار سریع‌تر از کلمات پردازش شد، متن صفحه‌ درباره ما را با تصاویر ادغام کنید. حتی اگر شخصی تمام این صفحه را نخواند می‌تواند از این عناصر بصری برای درک ماهیت کسب‌وکار شما استفاده کند. داشتن صفحه‌ای که آمیخته‌ای از متن و تصویر دارد بازدیدکنندگان را جذب خواهد کرد. در ادامه چند توصیه آمده که به شما کمک می‌کند صفحه About Us بهتری داشته باشید.

  • خلاق باشید و از طرح‌های گرافیکی استفاده کنید.
  • یک طرح مناسب انتخاب کنید که در بخش‌های دیگر سایت نیز استفاده شده باشد.
  • از تصاویر و ویدیو استفاده کنید.
  • در صورت امکان از انیمیشن و تکنیک سینما گراف هم استفاده کنید.
  • فونتی انتخاب کنید که قابل خواندن و البته زیبا باشد.

خلاصه داستان شرکت خود را بیان کنید

هر کسب‌وکاری داستانی برای گفتن دارد. حتی اگر یک استارتاپ با سابقه کوتاهی باشید، می‌خواهید پیشرفت شرکت خود را با خوانندگان به اشتراک بگذارید و در مورد اینکه چطور به جایگاه فعلی رسیده‌اید صحبت کنید.

این داستان برند است که شما را منحصربه‌فرد می‌کند. هیچ داستانی مشابه داستان شما وجود ندارد، بنابراین مهم است که آن را به‌ بهترین نحو بنویسید.

می‌توانید داستان کسب‌وکار خود را به‌صورت زمانی بیان کنید. رویدادهای مهم در تاریخچه برند ممکن است شامل موارد مختلفی باشد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  • لحظه‌ای که ایده برند به ذهن شما رسید.
  • اولین فروش چه زمانی بود.
  • وقتی اولین کارمند خود را استخدام کردید.

 

نشان دهید که چطور تکامل یافته و به این جایگاه رسیده‌اید

خجالت‌آور یا نشانه ضعف نیست که بپذیرید استراتژی کسب‌وکار شما یا حتی طرز فکر سازمان‌تان از زمان شروع تا به‌حال چطور تغییر کرده است. در واقع این تحولات می‌تواند داستانی را برای بازدیدکنندگان سایت بازگو کند که جنبه آشنایی بیشتر با برند را دارد.

صفحات درباره ما فضای مناسبی برای صحبت در مورد این هستند که از کجا شروع کرده‌اید، چگونه رشد کرده و چطور به جایگاه فعلی رسیده‌اید. از این فرصت استفاده کرده و با بازگو کردن داستان پیشرفت خود راهی برای آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان بیابید.

توضیح دهید چه محصولات و خدماتی دارید و به چه کسانی خدمت‌رسانی می‌کنید

هر کسب‌وکاری تا آنجا که ممکن است می‌خواهد چشم‌های بیشتری را به سمت سایت خود برگرداند بنابراین صفحه درباره ما می‌تواند شروع بسیار خوبی باشد. با این‌حال شما با تک‌تک بازدیدکنندگان از سایت خود تعامل نخواهید داشت اما هر چقدر تعداد آن‌ها را بالاتر نگه دارید بهتر است.

این بازدیدکنندگان قرار است در آینده به مشتریان شما تبدیل شوند، بنابراین اندکی در مورد محصولات و خدمات خود بگویید. صفحه درباره ما باید دقیقا افرادی را هدف قرار دهد که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند. آن‌ها می‌خواهند بدانند چه کسانی از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند پس از دادن اطلاعات مهم دریغ نکنید.

توضیح دهید که چه پیشنهاد ویژه‌ای برای مشتریان خود دارید

کسب‌وکارها اغلب پیشنهادهای ویژه خود را در تبلیغات بیان می‌کنند. همیشه درک اینکه مشتری واقعا چه چیزی می‌خواهد دشوار بوده بنابراین برای ندانستن این موضوع خود را سرزنش نکنید. تنها تلاش کنید که ارزش افزوده‌ای برای مشتری داشته باشید. دقیقا توضیح دهید که مشتری با‌لقوه چه چیزی از کسب‌وکار شما به‌دست خواهد آورد.

گاهی اوقات، کسب‌وکارها می‌ترسند که ارائه توضیحات دقیق و حرفه‌ای در مورد محصولاتشان به‌اندازه کافی برای همه کاربران جالب نباشد یا نوع نوشتار صفحه درباره ما نظر آن‌ها را جلب نکند. این نگرانی عادی است و همه همین تصورات را دارند.

بهترین راهکار این است که کمی در مورد محصولات و خدمات خود توضیح داده و سپس بازدیدکنندگان را به صفحه کتگوری یا صفحه محصولات ارجاع دهید.

نمونه‌هایی را بیاورید که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند

آیا مشتریان وفاداری در مجموعه خود دارید؟

از صفحه درباره ما نهایت استفاده را ببرید تا در مورد مشتریان وفادار و مشهور خود به بازدیدکنندگان بگویید. نام موفق‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های خود را در این صفحه بیاورید تا همه بدانند کسب‌وکار شما با چه مجموعه‌هایی کار می‌کند.

مطالعات موردی می‌تواند بر تصمیمات خرید مشتریان بالقوه تاثیر بگذارد زیرا موفقیت‌های گذشته کسب‌وکار را نشان می‌دهند. از طرفی اشاره به مشتریان فعلی و گذشته در پروژه‌های موفق به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا موفقیت آینده خود را از طریق داستان‌هایی که برای آن‌ها تعریف کرده‌اید، تصور کنند.

ارزش‌های کسب‌وکار خود را تعریف کنید

مشتریان می‌خواهند با‌ آن‌ها مانند انسان رفتار شود نه مانند یک ماشین خرید! برای اینکه مشتریان احساس کنند شما به‌آنها مانند یک ماشین خرید و دستگاه عابربانک نگاه نمی‌کنید؛ باید بدانند که به آن‌ها مانند یک انسان خدمت می‌کنید.

وقتی صفحه درباره ما را نوشتید، به‌عنوان یک فرد یا یک تیم توضیح دهید که چه کسی هستید. فرهنگ سازمان شما چیست و چه تصویر بزرگی از آینده کسب‌وکار شما را می‌سازد.

هر کسب‌وکاری فرصتی برای ارزش آفرینی دارد، از این فرصت به‌دست آمده استفاده کرده و ارزش‌هایی که برای خود در نظر گرفته‌اید را با مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان از سایت در میان بگذارید.

از فروش محصول در صفحه درباره ما خودداری کنید

صفحه درباره ما جایی برای فروش محصول نیست، اینجا باید به بازدیدکنندگان بگویید که چه کاری می‌کنید و چه ارزش افزوده‌ای برای آن‌ها دارید.

این صفحه جای تبلیغ نیست، پس به‌دور از هرگونه تبلیغ و تاکید برای خرید محصول، فقط به‌معرفی خودتان، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید؛ بپردازید. اجازه دهید کاربران و بازدیدکنندگان سایت بدون فشار برای خرید محصول و خدمت، با خیالی آسوده با کسب‌وکار شما آشنا شوند.

صفحه درباره ما، ساده اما ضروری

نوشتن یک صفحه درباره ما نباید آنقدرها هم دشوار باشد. این صفحه باید نگاهی اجمالی و البته درست در مورد نحوه عملکرد، محصولات و خدمات شما به مشتری ارائه کند.

چیستی، چگونگی و چرایی برند بسیار اهمیت دارد؛ چون بازدیدکنندگان برای خرید محصول سراغ این صفحه نیامده‌اند، آن‌ها می‌خواهند اطلاعاتی در مورد برند و یا حتی در مورد کارمندان و مشتریان پیدا کنند.

در همین چند دقیقه که همراه ما بودید؛ اطلاعات کاملی در مورد نحوه نوشتن صفحه درباره ما و اهمیت و ضرورت آن برایتان گفتیم و نوشتیم.

حالا می‌توانید یک صفحه درباره ما درست و حرفه‌ای بنویسید که مخاطبان پس از بازدید آن به صفحات دیگر خصوصا صفحه محصولات شما هدایت شوند و حس خوبی نسبت به شما پیدا کنند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *