اخبار و مقالات

باید چه صفحاتی در سایتم بسازم؟

1. صفحه درباره ما

به تازگی گوگل اهمیت زیادی به صفحه درباره ما می دهد. می توان گفت بیشتر کاربران تازه وارد سایت، برای کسب اطلاعات کلی از سایت شما به صفحه درباره ما مراجعه می کنند.

این صفحه شامل اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما، رزومه و نمونه کارهای اصلی شما و … است.

 

2. صفحه تماس با ما

در این صفحه اطلاعات تماس قرار داده می شود. همچنین اگر کسب و کارتان مکان واقعی نیز داشته باشد، آدرس کامل آن به همراه نقشه گوگل در این صفحه قرار می گیرد.

 

3. صفحه فروشگاه

این بخش برای وب سایت هایی است که به عنوان فروشگاه اینترنتی فعالیت دارند. در این صفحه تمامی محصولات سایت نشان داده می شود. توصیه ما این است که در صورتی که تعداد و تنوع محصولات شما کم است، لینک محصولات را در منوی سایت قرار دهید.

 

4. نمونه کارها

اگر کسب و کار شما به شکلی است که خدماتی را ارائه می دهید و نمونه کار دارید، بهتراست لینک صفحه نمونه کار را در منوی سایت قرار دهید. بخش نمونه کار این امکان را به کاربران می دهد تا به راحتی شما را بررسی کرده و اعتماد بیشتری نیز به شما کنند. به عنوان مثال در صفحه ” نمونه کارهای طراحی سایت ” می توانید نمونه کارهای وب پویا را مشاهده کنید.

 

5. صفحات دسته‌بندی مقاله و محصول

فرقی ندارد که سایت شما محصولی را ارائه می دهد یا صرفا مقاله محور است، به هر حال باید برای آنها دسته بندی اصولی ایجاد کنید. با این کار کاربران سریع تر به آنچه می خواهند دسترسی پیدا می کنند و سردرگم نخواهند شد. اگر به سایت دیجی کالا مراجعه کنید دسته بندی های مختلفی را در بخش فروشگاه، ساید بار و منوی سایت خواهید دید.

 

6. تعرفه و قیمت‌ها

برای خدمات یا محصولی که ارائه می دهید، تعرفه مشخص کنید و برا سهولت کاربر لیستی از تعرفه ها را در صفحه ای جداگانه قرار دهید. برای مثال در صفحه قیمت طراحی سایت با وردپرس، لیست کامل هزینه های طراحی سایت را برای شما آماده کرده ایم.

 

7. سایدبار سایت SIDEBAR

سایدبار به نوار کناری سمت چپ یا راست یک سایت گفته می شود که اصولا از آن به عنوان تبلیغات استفاده می شود؛ در ساید بار می توان آمار بازدید سایت، لینک به صفحات مهم، بنر تبلیغاتی و … قرار داد. وجود این قسمت در تمامی سایت ها الزامی نیست، اما می تواند کاربر را بیشتر درگیر کند و به فروش بیشتر نیز کمک کند. ساید بار اصولا در وب سایت های فروشگاهی کاربرد دارد، اما سایر سایت ها نیز می توانند برای تبلیغات از آن استفاده کنند.

برخی از سایت ها با توجه به نوع کاربردی که دارند و همچنین حجم تبلیغات، بیش از یک سایدبار دارند. اما به این نکته توجه کنید که سایدبار دقیقا مانند فوتر و هدر سایت، یک جز ثابت بوده و در تمامی صفحات قابل مشاهده است. اگر سایت شما وردپرسی باشد، می توانید به راحتی سایدبارهای متعددی را ایجاد کنید.

اگر محصول یا خدمات خاصی را در سایت خود عرضه می کنید که باید دائما در دید کاربر باشد، آن را در قسمت سایدبار به نمایش بگذارید.

 

8. باکس جستجو

یکی دیگر از اجزا مهم سایت، باکس جستجو یا قابلیت جستجو پیشرفته در سایت است. این قابلیت به ویژه برای سایت های فروشگاهی یا آموزشی بسیار اهمیت زیادی دارد. به کمک باکس جستجو کاربر می تواند در زمان سریعتری به آنچه می خواهد دسترسی پیدا کند.

علاوه بر این فیلتر جستجو پیشرفته محصولات در سایت های فروشگاهی نیز از جمله موارد بسیار مهم است که باید در طراحی سایت گنجانده شود.

 

9. صفحه سوالات متداول

از دیگر صفحات مهم سایت میتوان به صفحه سوالات متداول اشاره کرد؛ ممکن است کاربران سوالات زیادی در مورد نحوه ارائه خدمات یا محصولات شما داشته باشند. از طرفی تمایلی هم برای تماس گرفتن نداشته باشند و شما نیز فرصت کافی برای پاسخگویی به آنها نداشته باشید. اما با طراحی صفحه سوالات متداول، می توانید به تمامی سوالات احتمالی کاربران پاسخ بدهید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *