اخبار و مقالات

دعوت به اقدام یا (Call to action) CTA چیست؟ 1

دعوت به اقدام یا فراخوان (CTA) چیست؟

 

دعوت به عمل یا Call To Action (CTA) اصطلاحی در بازاریابی است که به گام بعدی که بازاریاب می‌خواهد مخاطب یا خواننده خود بردارد، اشاره دارد. این کار می‌تواند ارتباط مستقیمی با فروش داشته باشد.

به عنوان مثال، می‌تواند به خواننده راهنمایی دهد که برای تکمیل فروش روی دکمه خرید کلیک کند، یا می‌تواند مخاطب را بیشتر به سمت مصرف کردن و خرید کالاها یا خدمات آن شرکت سوق دهد.

این کار می‌تواند به خواننده پیشنهاد دهد در یک خبرنامه شرکت کند و…. به عنوان می‌توان به به‌روزرسانی‌های محصول اشاره کرد. دعوت به عمل برای تأثیرگذاری، باید واضح باشد و باید بلافاصله پیام بازاریابی را دنبال کند.

در دعوت به عمل

دعوت به عمل اصطلاحی در بازاریابی است که به مرحله بعدی یا اقدامی اشاره دارد که بازاریاب می‌خواهد مصرف کننده انجام دهد.

دعوت به اقدام می‌تواند به صورت مستقیم باشد، مانند دکمه‌ای که می‌گوید «اکنون بخرید»، یا دعوت به اقدام مورد پسندتر مانند «بیشتر بخوانید». می‌تواند باشد از طریق روش‌هایی مانند تست A / B ، بازاریابان می‌توانند یاد بگیرند که کدام دعوت به اقدام‌ها بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب برای یک اقدام خاص داشته باشند.

درک فراخوان‌های دعوت به اقدام

ماهیت CTA با توجه به رسانه تبلیغاتی متفاوت است. به عنوان مثال، یک تبلیغ تلویزیونی برای یک سازمان خیریه ممکن است با دعوت به اقدام خاتمه یابد که افراد را به تماس با شماره مورد نظر یا بازدید از یک صفحه وب راهنمایی کند. در حالی که در خبرنامه الکترونیکی ماهانه یک موسسه خیریه ممکن است فقط یک دکمه «اکنون اهدا کنید» را داشته باشد.

در این راه، با توجه به جایی که مشتری در سفر برای خرید یک محصول قرار دارد، فراخوان‌های سخت و نرمی هم وجود دارد. به عنوان مثال، یک دعوت به عمل نرم افزاری به‌عنوان مشتری به سادگی در مورد محصول یا برند جدید ممکن است آن‌ها را به یادگیری بیشتر دعوت کند.

سایر CTA های مستقیم‌تر دارای زبانی مانند «اکنون بخرید» می‌باشند. در اینجا اکنون بخرید نوعی دعوت به عمل سخت حساب می‌شود.

دعوت به عمل و تست A / B

تبلیغ کنندگان دریافته‌اند که داده‌های دعوت به اقدام فرصتی مناسب برای آزمایش A / B است که اثربخشی روش‌های بازاریابی را آزمایش می‌کند. تنظیم و شکل ظاهری برای تبدیلات بسیار حائز اهمیت است.

افرادی که از اصطلاح «نسخه آزمایشی رایگان» استفاده می‌کنند، گاهی اوقات واکنش‌های متفاوتی نسبت به «امتحان کنید» یا «اکنون دسترسی داشته باشید» نشان می‌دهند.

به ویژه در بازاریابی دیجیتال، می‌توان آزمون‌ها را تقریباً در زمان واقعی انجام داد و با ورود اطلاعات مربوط به نرخ کلیک، دعوت به عمل را دست‌کاری کرد.

CTA می‌تواند نقطه اوج یک تبلیغ یا صرفاً یک گام در روند کار باشد. فیلترهای فروش که در آن لیدها جمع‌آوری، به‌دست آورده شده و تبدیل می‌شوند، چندین دعوت به اقدام خواهند داشت.

به عنوان مثال، روند ممکن است با دعوت به اقدام آغاز شود تا یک تجربه آزمایشی را امتحان کنید و سپس با چندین دعوت به عمل نقطه میانی ادامه دهید تا یک نسخه جدید را ادامه دهید. این امر می‌تواند با CTA نهایی ادامه یابد تا در صورت عدم تبدیل لید، دسترسی به آن حفظ شود.

در مرحله بعدی، ممکن است یک CTA اضافی ارسال شود که در یک دوره خاص پس از آخرین CTA با تخفیف یا وسوسه دیگری برای مشتری ارائه شود. هر عمل CTA را می‌توان بر اساس آخرین CTA که چشم پوشی می‌شود و همچنین بازخورد همه مشتریان بالقوه از آزمون‌های AB متفاوت بیان کرد.

دعوت به انجام در زبانی ساده‌تر

دعوت به اقدام در بازاریابی

CTA ها در بازاریابی بسیار مهم هستند زیرا مخاطبان شما را ترغیب می‌کنند تا در یک کمپین بازاریابی کاری انجام دهند. در نهایت، هدف هر کمپین بازاریابی راهنمایی مخاطبان شما در سفر خریدار است تا در نهایت خرید کنند.

با این حال، هر کمپین بازاریابی ممکن است برای مخاطبان اقدام متفاوتی داشته باشد زیرا چندین روش وجود دارد که می‌توانید مخاطب خود را در مسیر و رسیدن به هدف خود راهنمایی کنید.

در زیر چند نمونه از انواع CTA موجود در بازاریابی آورده شده است:

ثبت نام

در این نوع CTA، ممکن است از مخاطب برای ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان، یک دوره آنلاین، یک رویداد آینده یا حتی یک محصول نرم افزاری دعوت شود. همه اینها به متن دعوت به عمل در یک آگهی یا وب سایت بستگی دارد

اشتراک‌گذاری

این دعوت به اقدام شخص را به خرید متعهد نمی‌کند. بلکه آن‌ها را به دریافت به روز رسانی از شرکت دعوت می‌کند. CTA اشتراک در وبلاگ‌های شرکت رایج است، که کسب و کار مورد نظر می‌تواند برای آن‌ها یک مورد را ایجاد کند.

رایگان امتحان کنید

تقریباً هر وب سایت شرکتی، امروزه یک پیشنهاد آزمایشی رایگان دارد. هر یک از آن‌ها به نوعی دعوت به اقدام از این قبیل تنوع هستند. این گزینه به آن‌ها اجازه می‌دهد قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا هزینه آن برای محصول ارزش دارد یا خیر، یک محصول را به نمایش بگذارند.

شروع کنید

این دعوت به عمل می‌تواند رفتارهای مختلفی را برای یک شرکت به همراه داشته باشد، از یک آزمایش رایگان تا تجربه واقعیت مجازی.

بیشتر بدانید

گاهی اوقات، تنها چیزی که می‌خواهید این است که به مشتریان بالقوه خود کمی اطلاعات بیشتری بدهید تا آن‌ها برای خرید محصول از شما آماده شوند. این دعوت به اقدام دقیقاً برای همین ساخته شده است.

به ما بپیوندید

آیا یک انجمن آنلاین را مدیریت می‌کنید؟ آیا محصول شما بر اساس همکاری در فروش بین کاربران ساخته شده است؟ مطمئنا دعوت به اقدام «به ما بپیوندید» را باید در جایی از وب سایت خود قرار دهید.

در دعوت به اقدام‌های انواع بالا همه هدف مشخصی وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید زبانی که استفاده می‌کنید متفاوت است. امروزه، بازاریابان در همه جا برای ایجاد هدایتی که کسب و کار آن‌ها به آن وابسته است، چرخش‌های خلاقانه‌ای را برای اقدام خود اعمال کرده‌اند.

انواع دعوت به اقدام

برای کمک به شما در شناسایی اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی برایتان کاربردی نیست، ما چند نمونه از دعوت به اقدام‌ها را که کاملاً بی‌نظیر هستند برایتان لیست کرده‌ایم. این نمونه‌های دعوت به عمل به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • دعوت به عمل ساده و مؤثر
  • دعوت به عمل با عبارات عالی برای عمل
  • دعوت به عمل که چندین دکمه را در یک صفحه متعادل می‌کند

مثال‌هایی برای دعوت به اقدام

1. Hunspot

دعوت به عمل: (الگوهای رایگان)
آیا برای ساخت دعوت به اقدام‌های بهتر نیاز به ایده و الگو دارید؟ برای افزایش نرخ کلیک‌های بیشتر، ارسال‌ها و هدایت‌های بیشتر از مطالب خود، از الگوهای CTA طراحی شده حرفه‌ای ما استفاده کنید.

2. Evernote

دعوت به عمل: ثبت نام
همه چیز را به خاطر داشته باش. بازدید کنندگان می‌توانند بلافاصله آن پیام را از لحظه قرار گرفتن در این صفحه درک کنند و در ذهن به خاطر بسپارند. طراحی در وب سایت Evernote دیدن کاربران از مزایای استفاده سریع از برنامه و نحوه ثبت نام واقعی برای استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند.

3. دراپ باکس

دعوت به عمل: ثبت نام رایگان
Dropbox همیشه از طراحی ساده و فضای منفی زیادی استقبال کرده است. حتی گرافیک‌های صفحه اصلی آن‌ها نیز ظریف و ساده هستند.

به لطف همین طراحی ساده و فضای منفی، دکمه آبی رنگ «ثبت نام رایگان» از سایر موارد موجود در صفحه متمایز است. از آنجا که رنگ دعوت به عمل و نشان Dropbox یکسان هستند، تفسیر این CTA به عنوان ثبت نام در Dropbox برای بازدید کننده آسان است. این یک فراخوان مؤثر برای دعوت به اقدام حساب می‌شود.

4. Office Vibe

دعوت به عمل: همکاری کنید
در اینجا یک فراخوان برای دعوت به اقدام آورده شده است که توجه را به OfficeVibe جلب کرده است. هنگام پیمایش از طریق پست در وبلاگ خود، یک بنر از پایین صفحه با یک دعوت به اقدام به عضویت در وبلاگ وجود دارد.

5. نت فلیکس

دعوت به عمل: به مدت یک ماه به صورت رایگان فیلم ببینید.
یک ترس بزرگ در بین کاربران قرار دارد و آن این است که قبل از اینکه متعهد شوند در چیزی ثبت نام کنند، از آن ترس دارند.

اگر در نهایت اشتراک رایگان سایت مورد پسندشان نبود می‌توانند اشتراک پولی سایت را خریداری نکنند. Netflix با دعوت به اقدام «لغو در هر زمان» درست بالای «عضویت رایگان برای ۱ ماه» این کار را انجام داده است.

6. Square

دعوت به عمل: شروع کنید
برای دستیابی به طراحی دعوت به اقدامی مؤثر، باید مواردی بیش از خود دکمه را در نظر بگیرید. همچنین در نظر گرفتن عناصری مانند رنگ پس زمینه، تصاویر اطراف و متن‌های اطراف بسیار مهم است.

با توجه به این مؤلفه‌های طراحی، افراد در Square با استفاده از یک تصویر ساده، سادگی استفاده از محصول خود را نشان می‌دهند، در جایی که CTA معلق در حالت «شروع» انتظار شما را می‌کشد این مورد قرار دارد.

7. Prezi

دعوت به عمل: پرزی را امتحان کنید
افراد در Prezi همچنین به دنبال طراحی مینیمال در وب سایت خود هستند. به غیر از رنگ دایناسور سبز و قهوه‌ای تیره، تنها رنگ همراه با طراحی عمدتاً سیاه و سفید آبی روشن است. همان آبی که لوگو اصلی آن‌ها، از آن تشکیل شده است.

این رنگ آبی روشن از نظر استراتژیک در صفحه اصلی قرار گرفته است: CTA اصلی «سعی کنید Prezi را امتحان کنید» بوده و CTA ثانویه «شروع کنید» است که هر دو کاربران را به صفحه قیمت‌گذاری مورد نظر
می‌برند.

8. Panther

دعوت به عمل: به ما بپیوندید
افراد در Panthera به دنبال کاربرانی هستند که واقعاً به گربه‌های وحشی در سراسر دنیا اهمیت می‌دهند و می‌خواهند به گروهی از افراد بپیوندند که احساس مشابه آن‌ها را دارند.

به ویژه برای هدف قرار دادن این افراد، ما دوست داریم که چگونه آن‌ها از زبانی استفاده می‌کنند که با دوستداران بزرگ گربه صحبت می‌کند: «امروز به غرور ما بپیوندید.» دعوت به اقدام این گروه است که خود صفحه فوق‌العاده ساده‌ای دارد:

یک فرم درون صفحه‌ای با دو قسمت ساده و یک دکمه که از افراد درخواست می‌کند که عنوان آن (دوباره) «پیوستن» می‌باشد.

9. EPIC

دعوت به عمل: بیایید با هم یک پروژه جدید را شروع کنیم
افراد در آژانس EPIC در درجه اول از صفحه اصلی خود برای نمایش کار خود استفاده می‌کنند. وقتی وارد صفحه می‌شوید، با فیلم‌های متحرک مورد استقبال قرار می‌گیرید که برخی از کارهایی را که برای مشتریان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که روی چرخ فلک می‌چرخد.

در حالی که مکان‌های زیادی وجود دارد که کاربران می‌توانند بر روی سایت خود کلیک کنند از جمله وب سایت‌های مشتری خود دعوت به اقدام اصلی که برجسته است و همیشه با ویدیویی که در پس زمینه پخش می‌شود تضاد دارد.

10. Aquaspresso

دعوت به عمل: مشخصات ویژه را برای من ارسال کنید!
هدف اصلی دعوت به اقدام این است که بازدیدکنندگان سایت خود را به یک اقدام مطلوب هدایت کنید – و بهترین CTA ها این کار را به روشی انجام می‌دهند که برای بازدید کنندگان آن‌ها مفید باشد.

افراد شرکت قهوه Aquaspresso واقعاً این تعادل را با CTA پاپ آپ در صفحه وبلاگ اصلی خود به‌دست آورده‌اند.

در اینجا، روند عملی مورد نظر این است که خوانندگان وبلاگ آن‌ها آنچه را که در واقع می‌فروشند بررسی کنند (و امیدوارم از آن‌ها بخرند). روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله ارائه دعوت به اقدام که مردم را ترغیب می‌کند «محبوب‌ترین محصولات ما را بررسی کنید!» یا چیزی بسیار مستقیم که مرتبط باشد.

افزودن اینکه این ویژه محصولات فقط برای امروز هستند، نمونه بارزی از یک تاکتیک روان‌شناختی به نام کمبود است که باعث می‌شود برای چیزهایی که فکر می‌کنیم کم است ارزش بیشتری قائل شویم. ترس از اینکه محصولات ویژه امروز بهتر از برنامه‌های فردا است ممکن است باعث شود مردم بخواهند آن را پر کنند و پیشنهاد خود را در حالی که می‌توانند ادعا کنند.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *