اخبار و مقالات

دعوت به اقدام یا (Call to action) CTA چیست؟ 2

ادامه مطلب

11. QuickSprout

دعوت به عمل :  آیا شما SEO خود را اشتباه انجام می‌دهید؟ URL خود را وارد کنید تا بیشتر بدانید
هیچ کس نمی‌خواهد اشتباه کند. به همین دلیل یک دکمه دعوت کشویی به اقدام مانند QuickSprout CTA در وبلاگ آن‌ها بسیار قابل کلیک است.

از خواننده می‌پرسد، «آیا شما SEO خود را اشتباه انجام می‌دهید؟» خوب، ما هستم؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس URL خود را وارد کنید – این به نظر می‌رسد به اندازه کافی آسان نباشد. این زبان مانند آن است که واقعاً می‌تواند بازدیدکنندگان را فریب دهد تا روی آن‌ها کلیک کنند.

به علاوه، داشتن اسلاید CTA در پست وبلاگ یک روش عالی برای جذب خوانندگان قبل از اینکه از صفحه بازگردند، است. به طور سنتی، بسیاری از وبلاگ‌ها دارای دعوت به اقدام در پایین هر پست وبلاگ هستند.

12. Grey Goose

دعوت به عمل : یک کوکتل متناسب با سلیقه خود
در اینجا یک فراخوان جالب و منحصر به فرد وجود دارد که می‌تواند باعث کلیک افراد شود. از آنجا که انتظار می‌رفت بازدیدکنندگان سایت به صفحات محصول یا انتشارات مطبوعاتی از صفحه اصلی هدایت شوند، یک CTA برای «کشف یک کوکتل متناسب با سلیقه شما» یک سؤال شگفت‌آور است.

مردم عاشق شخصی‌سازی هستند و این نوع دعوت به اقدام احساس می‌کند یک بازی اغوا کننده است. نماد دکمه پخش در کنار کپی این نکته را نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان به یک ویدئو هدایت می‌شوند تا آن‌ها ایده بهتری از آنچه هنگام کلیک انتظار دارند داشته باشند.

13. Treehouse

دعوت به عمل : به محاکمه رایگان خود ادعا کنید
بسیاری از وب سایت‌های شرکتی این فرصت را به کاربران می‌دهند تا یک دوره آزمایشی رایگان را شروع کنند. اما CTA در وب سایت Treehouse فقط نمی‌گوید «شروع یک دوره آزمایش رایگان». او در آن می‌گوید: «به محاکمه رایگان خود ادعا کنید.

ممکن است تفاوت در کلمات ظریف به نظر برسد، اما به این فکر کنید که «ادعای آزمایشی رایگان خود» چقدر شخصی‌تر است. بعلاوه، کلمه «ادعا» نشان می‌دهد که ممکن است مدت طولانی در دسترس نباشد، به کاربران احساس فوریت می‌دهد تا در صورت امکان این آزمایش رایگان را انجام دهند.

14. OKCupid

دعوت به عمل : ادامه دهید
دعوت به اقدام OKCupid در نگاه اول چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما درخشش آن در جزئیات کوچک است.
دکمه دعوت به اقدام که به رنگ سبز روشن است و در پس زمینه آبی تیره به خوبی خودنمایی می‌کند، می‌گوید: «ادامه».

سادگی این اصطلاح امیدوار است که روند ثبت نام کوتاه و گاه به گاه باشد. از نظر من، این CTA بیشتر از اینکه پر کردن فرم خسته کننده یا تعهد به کاری که ممکن است باعث عصبی شدن من شود، بیشتر شبیه این است که من یک بازی سرگرم‌کننده بازی می‌کنم. و همه اینها به دلیل کپی بودن آن است.

15. Blogging. org

دعوت به عمل : ساعت شمارش معکوس
بازدید کنندگان جدید پس از صرف مدت کوتاهی در صفحه اصلی blogging. org، با CTA پاپ آپ با «پیشنهاد زمان محدود»، همراه با یک تایمر که از دو دقیقه شمارش می‌شود، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

این یک استفاده کلاسیک از تاکتیک روانشناختی به نام کمبود است که باعث می‌شود برای چیزهایی که فکر می‌کنیم کم است ارزش بیشتری قائل شویم. محدود کردن زمانی که کسی باید فرم را پر کند، باعث می‌شود افراد تمایل به پر کردن آن داشته باشند و پیشنهاد خود را ادعا کنند در حالی که می‌توانند آن را در زمان کم‌تر انجام ندهند.

کنجکاوی باعث می‌شود که در مدت زمان کم فرد به وجد آید. اکثرا همینطور هستند. این مورد کاملا خنده دار است و پس از اینکه تایمر به صفر می‌رسد، پاپ آپ CTA در صفحه باقی می‌ماند.

16. IMPACT

دعوت به عمل: آنچه ما انجام می‌دهیم
CTAها در صورت استفاده از زبان اشتباه می‌توانند واقعاً فشارآور و پر فروش باشند (بله، این یک کلمه است…). روش آموزشی IMPACT دوست داشتنی است. جایی که آن‌ها بازدید کنندگان را به چالش می‌کشند تا قبل از فشار دادن آن‌ها به شرکت برای انجام اقدامات بعدی، یاد بگیرند که شرکت چه کاری انجام می‌دهد.

این فراخوان به ویژه برای مردم بسیار جذاب است زیرا آن‌ها حتی از فعل عملی نیز استفاده نمی‌کنند، با این وجود هنوز هم می‌توانند مردم را برای کلیک فریب دهند.

17. Huemor

دعوت به اقدام: راه‌اندازی (فشار ندهید)
اگر به یک وب سایت بروید و CTA «راه‌اندازی» را همراه با نسخه «فشار ندهید» ببینید… چه کاری انجام می‌دهید؟ بیایید صادق باشیم: شما می‌خواهید که آن را فشار دهید. استفاده از روانشناسی معکوس بی‌ضرر در اینجا بازیگوشانه است، که بسیار با صدای برند Huemor مطابقت دارد.

18. Brooks Running

دعوت به اقدام: بفهمید چه زمانی بیشتر داریم
چند بار کالای موردعلاقه خود را به شدت دنبال کرده‌اید، فقط متوجه شده‌اید که آن را فروخته‌اند؟ خوب، همان‌طور که ممکن است بدانید، هیچ فروشی برای فروشنده نیز وجود ندارد. اما فقط به این دلیل که موردی تمام شده است به این معنی نیست که باید تبلیغ آن را متوقف کنید.

Brooks Running از یک اقدام هوشمندانه استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مشتریانشان از وب سایت خود گریزان نیستند فقط به دلیل اینکه کفش مورد علاقه آن‌ها موجود نیست.

در تصویر زیر، بروکس را مشاهده می‌کنید که در حال تبلیغ یک کفش زیبا و زیبا با CTA، «اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار دهید.» است و مردم دوست دارند که چگونه این دکمه خبرهای بد به فرصتی برای حفظ مشتری تبدیل شود.

بدون آن، مشتریان بروکس کفش را فراموش کرده و به جای دیگری نگاه می‌کنند و کلاً از مسیر خرید این کفش حداقل منصرف می‌شوند.

وقتی روی دکمه آبی رنگ CTA که در سایت نشان داده شده است کلیک می‌کنید، بروکس شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که یک کد ساده دارد و می‌توانید برای این شرکت پیام کوتاه ارسال کنید.

این کد از بروکس درخواست می‌کند تا وقتی کفشی که می‌خواهد دوباره در دسترس باشد به طور خودکار به بازدید کننده هشدار دهد.

19. Humboldt County

دعوت به اقدام: سحر و جادو را دنبال کنید
وب سایت Humboldt County به خودی خود پر زرق و برق است: این سایت با یک فیلم تمام صفحه از تصاویر زیبا و دل‌انگیز به شما سلام می‌کند.

اما آنچه که من واقعاً عاشق آن هستم، دکمه غیرعادی فراخوان برای عمل است که در مرکز پایین قرار دارد، که دارای یک نماد اسم حیوان دست آموز و کلمات «Follow the Magic» است.

نوعی احساس خارق‌العاده از فیلم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود احساس کنید قصد قدم زدن در یک دنیای افسانه‌ای را دارید.

20. Uber

دعوت به اقدام: برای رانندگی ثبت نام کنید | با Uber شروع به موتور سواری کنید
Uber به دنبال دو نوع بسیار متمایز از افراد برای ثبت نام در وب سایت خود است: موتور سواران و رانندگان. هر دو شخصاً به دنبال چیزهای کاملاً متفاوتی هستند و با این حال، وب سایت آن‌ها را کاملاً به هم پیوند می‌دهد با فیلم بزرگ پخش شده در پس زمینه که نشان می‌دهد موتور سواران و رانندگان اوبر اوقات خوبی را در مکان‌های مختلف جهان دارند

21. Spotify

دعوت به اقدام: Go Premium
به محض رسیدن به صفحه اصلی Spotify، کاملاً واضح است که هدف اصلی آن‌ها جلب مشتریانی است که مایل به پرداخت هزینه برای حسابشان هستند است. در حالی که CTA برای ثبت نام رایگان کاربران بسیار فرعی است.

این فقط عنوان نیست که این موضوع را واگذار می‌کند بلکه این رنگ دکمه‌های دعوت به عمل آن‌هاست که این کار را می‌کند. دعوت به اقدام آن Go Premium بوده و با رنگ سبز آهکی نشان داده شده است و باعث می‌شود از صفحه خارج شود، در حالی که دعوت به اقدام «Play Free» سفید و ساده است و با بقیه نسخه‌های صفحه مخلوط می‌شود. این کنتراست اطمینان می‌دهد که بازدید کنندگان به سمت پرداخت هزینه جلب می‌شوند.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

دعوت به عمل یا CTA به دکمه، گزینه و… هر موردی می‌گویند که برای جلوگیری از سردرگمی مخاطب و با هدف جذب مشتری، بازدید و کلیک انجام می‌شود. در این مقاله دعوت به اقدام کاملاً توضیح و نمونه‌هایی از برندهای معروف برای درک بهتر آن قرار داده شده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *